تفاوت گوشی‌های پرچمدار و میان رده

نوشته شده در 17 مهر 1402
مقالات آموزشی
تفاوت گوشی‌های پرچمدار و میان رده

ممکن است در زمان خرید گوشی جدید این سوال برای شما هم پیش بیاید که با توجه با انتظاراتی که دارید، گوشی پرچمدار برایتان مناسب است یا گوشی میان رده؟ اصلاً تفاوت گوشی پرچمدار و میان رده در چیست؟ این مقاله برای پاسخ به این پرسش تهیه شده و در ادامه به بررسی تفاوت گوشی های پرچمدار و میان رده خواهیم پرداخت.

 

آیا انتظارات شما با گوشی میان رده برآورده می‌شود؟

در قدم اول باید به این نکته توجه کنید که توقعات شما از گوشی جدیدی که قصد خرید آن را دارید، با گوشی میان رده برطرف می‌شود یا نیاز است بیشتر هزینه کرده و گوشی پرچمدار تهیه کنید. طبیعتاً گوشی‌های پرچمدار با قابلیت‌های بیشتری که برای هر کاربری جذاب است، تولید می‌شوند اما واقعیت این است که در اکثر مواقع و برای بسیاری از کاربران، برخی از این امکانات کاربردی ندارد. در صورتی که در هنگام خرید، توانایی مالی بالایی داشته و همچنین بر استفاده از امکانات گوشی پرچمدار مسلط بوده یا حداقل احساس نیاز می‌کنید، خرید گوشی پرچمدار پیشنهاد می‌شود؛ در غیر این صورت می‌توانید از بین گوشی های میان رده که تنوع بسیار بالایی هم دارند، دست به انتخاب بزنید. شاید در گذشته تمرکز فقط بر روی گوشی های پرچمدار بود و در صورت توانایی مالی فقط گوشی های پرچمدار پیشنهاد می‌شد چرا که گوشی های میان رده تفاوت های بسیاری با پرچمداران داشتند، اما امروزه با پیشرفت گوشی های میان رده، شما گزینه‌های مناسب‌تری دارید به صورتی که بتوانید از میان صدها مدل، محصولی را انتخاب کنید که دقیقاً مطابق با نیاز شما باشد نه اینکه هزینه بیشتری برای خرید گوشی پرچمدار پرداخت کرده، اما در حد یک گوشی میان رده از آن استفاده کنید و درواقع بسیاری از قابلیت‌های گوشی برایتان مورد استفاده نباشد. در ادامه به بررسی تفاوت های گوشی های پرچمدار و میان رده می‌پردازیم تا شما عزیزان با آشنایی بیشتر و دید بازتری بتوانید انتخاب کرده و خرید خود را انجام دهید.

 

بررسی تفاوت گوشی های پرچمدار و میان رده

 

تفاوت گوشی پرچمدار و میان رده

 

تفاوت طراحی گوشی های پرچمدار و میان رده

تفاوتی که در طراحی این گوشی‌ها وجود دارد، مربوط به جنس موادی است که در تولید آن‌ها استفاده می‌شوند؛ به طور مثال موادی که در ساخت بدنه یا صفحه گوشی به کار می‌روند. اما از لحاظ ظاهری خوشبختانه شاهد خلاقیت و تنوع زیادی در گوشی‌های میان رده هستیم و تولیدکنندگان این گوشی‌ها با ایجاد طرح‌هایی نزدیک به گوشی‌های پرچمدار، ظاهری زیبا برای آن‌ها درنظر می‌گیرند. شاید در گذشته بیشتر با طرح‌هایی تکراری و کسل‌کننده روبه‌رو می‌شدیم که باعث تفاوت ظاهری زیادی بین گوشی‌های میان رده و پرچمدار می‌شد، اما امروزه این مسئله بسیار کمرنگ شده و کاربران گزینه‌های زیادی برای انتخاب از میان گوشی‌های هوشمند میان رده دارند.

 

تفاوت سخت افزار گوشی های پرچمدار و میان رده

بی‌شک یکی از عوامل موفقیت و پیشرفت گوشی‌های میان رده در بازار را می‌توانیم بهره‌مندی از تراشه‌های باکیفیت در این گوشی‌ها بدانیم. کمپانی‌های سامسونگ، مدیاتک و کوالکام برخلاف گذشته از هسته‌هایی قدرتمند استفاده می‌کنند که بعضاً همان بخش‌هایی هستند که در پردازنده‌ی پرچمداران نیز استفاده می‌شود مانند A77 و Cortex-A76. استفاده از تراشه‌های باکیفیت در گوشی‌های میان رده سبب عملکردی بهتر در این گوشی‌ها شده و برخی از قابلیت‌هایی که در گذشته فقط در پرچمداران دیده می‌شد را به این گوشی‌ها اضافه می‌کند. افزایش کارایی در اجرای برنامه‌های کاربردی و بازی‌ها، پشتیبانی از رزولوشن بالا در صفحه‌نمایش، توانایی ضبط فیلم با کیفیت 4K نمونه‌هایی از این قابلیت‌ها می‌باشند.

 

تفاوت باتری گوشی های پرچمدار و میان رده

باتری یکی از موارد مهم در گوشی می‌باشد که احتمالاً برای کاربران زیادی مورد توجه و بررسی است. برخلاف گذشته که باتری‌های ظرفیت بالا فقط در گوشی‌های پرچمدار استفاده می‌شد، امروزه در اکثر گوشی‌های میان رده هم با باتری‌هایی قوی با میزان ظرفیت بالا روبه‌رو هستیم که خود یکی از عوامل پیشرفت این گوشی‌ها می‌باشد. حتی گاهاً ممکن است ظرفیت باتری استفاده شده در گوشی میان رده از گوشی پرچمدار بیشتر باشد؛ به طور مثال باتری گوشی Redmi Note 9S که یک میان رده شیائومی می‌باشد، نسبت به باتری گوشی S20 که پرچمدار سامسونگ است از ظرفیت بالاتری برخوردار است.

 

تفاوت دوربین گوشی های پرچمدار و میان رده

با اینکه نمی‌توان منکر شد که دوربین پرچمداران قدرت زوم فوق‌العاده‌ای دارد و توانایی ثبت بهترین تصاویر را با این گوشی‌ها خواهیم داشت، اما کیفیت دوربین گوشی‌های میان رده هم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. استفاده از لنزهای باکیفیت در این گوشی‌ها سبب عملکرد خوب و رضایت‌بخشی در زمینه عکاسی و فیلمبرداری با موبایل می‌شود. به طور مثال در گوشی شیائومی نوت 10 از دوربین با رزولوشن 108 مگاپیکسل استفاده شده که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند تصاویری با کیفیت و وضوح بسیار بالایی ثبت کند.

 

تفاوت های گوشی پرچمدار و میان رده

 

جمع‌بندی

در بازار حال حاضر، با تنوع بسیار زیادی از گوشی‌های هوشمند میان رده روبه‌رو هستیم که از لحاظ سخت‌افزار، باتری، دوربین و صفحه‌نمایش، از کیفیت بالایی برخوردار هستند و رضایت کاربران را جلب می‌کنند. اگر از گوشی موبایل استفاده حرفه‌ای می‌کنید و توانایی مالی دارید، گوشی‌های پرچمدار پیشنهاد می‌شود اما اگر بسیاری از امکانات گوشی پرچمدار برایتان غیرضروری است و کاربردی ندارد، پیشنهاد می‌شود با صرف هزینه کمتر، یک گوشی میان رده با عملکرد بالا و امکاناتی مطابق با نیازتان تهیه کنید.

اگر قصد خرید گوشی موبایل دارید، توصیه می‌کنیم مقاله " نکات مهم هنگام خرید موبایل" را در سایت مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید "محصولات سایت" را بررسی کرده و موبایل مورد نظر خود را تهیه نمایید. نظر شما درباره خرید گوشی جدید چیست؟ انتخابتان یک گوشی پرچمدار است یا گوشی میان رده؟ از خواندن نظرات ارزشمند شما خوشحال می‌شویم.

برچسب‌ها: گوشی پرچمدار گوشی میان رده تفاوت گوشی های پرچمدار و میان‌ رده
سپیده
سپیده
11 ماه پیش
ممنون بابت مطلب مفیدتون. منم ترجیح میدم موبایلی بخرم که در حد نیازم امکانات داشته باشه‌. نه فقط برای اینکه برند خاصی باشه و پرچمدار باشه هزینه زیادی پرداخت کنم 👍
پاسخ
محسن حیدری
محسن حیدری
11 ماه پیش
سلام وقت بخیر
ممنون از همراهی و ثبت نظر شما دوست عزیز.
جستجو
ویجت‌ها
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به فروشگاه کاردو همراه آدان است.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش