بهترین گوشی ها برای عکاسی: بهترین دوربین های گوشی مناسب عکاسی

نوشته شده در 12 دی 1402
مقالات آموزشی
بهترین گوشی ها برای عکاسی: بهترین دوربین های گوشی مناسب عکاسی

با نگاهی به گذشته می‌بینیم که گوشی‌های موبایل یا فاقد دوربین بودند و یا دوربین‌ آن‌ها در سطح بسیار پایینی قرار داشت به طوریکه نمی‌توانستیم برای عکاسی آنچنان روی دوربین گوشی حساب کنیم و احتمالاٌ باید از دوربین های عکاسی استفاده می‌کردیم. اما امروزه با پیشرفت شبکه‌های اجتماعی و افزایش میزان عکاسی روزمره، دوربین گوشی ‌ها از اهمیت بالاتری برخوردارند و تولیدکنندگان تلفن همراه نیز به سمت کیفیت بیشتر دوربین‌ گوشی‌ها رفته‌اند. پیشرفت در دوربین گوشی به حدی بوده است که امروزه حتی گوشی های میان رده و اقتصادی نیز به ترکیب چند لنز دوربین پشتی به همراه لنز دوربین سلفی مجهزند.

در این مقاله به معرفی بهترین گوشی ها برای عکاسی و فیلمبرداری می‌پردازیم. معمولاً برای انتخاب گوشی همراه، اولین قدم تعیین بودجه است و بعد از آن معیارهایی وجود دارد که بهتر است کاربر با توجه به آن‌ها دست به انتخاب بزند. پیشنهاد می‌کنیم در این باره "نکات مهم هنگام خرید موبایل" را مطالعه فرمایید. یکی از این معیارها که موضوع این مقاله نیز می‌باشد، دوربین گوشی است که خصوصاٌ برای برخی از کاربران از اهمیت بالاتری برخوردار است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین گوشی های 2023 برای عکاسی آشنا شوید. همچنین می‌توانید "انواع لنزهای دوربین گوشی های هوشمند" را مطالعه کنید تا با انواع لنز دوربین آشنا شوید.

 

 

سامسونگ گلکسی S23 Ultra

Galaxy S23 Ultra از پرچمداران پرقدرت سامسونگ است که از مشخصات فنی و ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است. این گوشی به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل دو شرکت کوالکام مجهز بوده که باعث سهولت در اجرای انواع بازی‌های سنگین و محبوب می‌شود. باتری گوشی ظرفیت 5000 میلی‌آمپر‌ساعت داشته و از فناوری شارژ سریع با توان 45W نیز پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایشی با ابعاد 6.8 اینچ و رزولوشن 1440×3088 پیکسل از نوع Dynamic AMOLED 2X، با توانایی نمایش 501 پیکسل در هر اینچ، نرخ بروزرسانی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1750 نیت برای این گوشی در نظر گرفته شده است. اما می‌رسیم به اصل موضوع صحبت که دوربین گوشی است؛ Galaxy S23 Ultra به عنوان رتبه اول بهترین گوشی برای عکاسی معرفی می‌شود. بی شک این پرچمدار، این رتبه را مدیون سنسور دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی همراه با قابلیت زوم اپتیکال چشمگیر 30 برابر و برتری مداوم فضای دیجیتال 100 برابری می‌باشد.

 

Galaxy S23 Ultra برای عکاسی

 

آیفون ۱۵ پرو مکس

پرچمدار جدید اپل، با تغییراتی که نسبت به گوشی‌های گذشته این برند داشته جایگاهی مناسب در زمینه دوربین گوشی برای خود ایجاد کرده است. این گوشی امکان زوم 5 برابری فوق‌العاده‌ای را ارائه می دهد و همچنین به‌روزرسانی‌های Smart HDR محدوده دینامیکی دستگاه را تقویت می‌کنند، پیشرفت‌های نرم‌افزاری کیفیت عکس‌های پرتره و عکس‌های کم‌نور را افزایش می‌دهند و در برخی موارد حتی از دوربین گوشی پرچمدار سامسونگ پیشی می‌گیرند؛ اما با این حال و با تمام این پیشرفت‌ها، آیفون 15 پرو مکس در مقایسه با قابلیت چشمگیر زوم 10 برابری S23 Ultraکم می‌آورد و رقابت را به پرچمدار سامسونگ می‌بازد. در مقابل، آیفون پوششی ضد انعکاس را بر روی لنز فوق عریض خود به نمایش می‌گذارد و ویدئو را با کیفیتی استثنایی تحویل می‌دهد.

 

دوربین آیفون 15 پرو مکس

 

گوگل پیکسل 8 پرو

در لیست بهترین گوشی های موبایل مناسب عکاسی، بعد از آیفون 15 پرو مکس گوشی هوشمند Pixel 8 Pro به عنوان رقیبی پرقدرت خودنمایی می‌کند. چیزی که این گوشی را نسبت به نسل‌های قبلی متمایز می‌کند، ادغام هوش مصنوعی آن است که سبب به وجود آمدن مجموعه‌ای از تجربیات جدید و نوآورانه می‌شود. جدا از تنظیمات دوربین سه‌گانه که مانند قبل است، Pixel 8 Pro  مجهز به Tensor G3 برای معرفی ویژگی های قانع کننده ای مانند Best Take، Magic Editor و Audio Magic Eraser می‌باشد که سبب افزایش امکانات عکاسی و ویرایش برای کاربران می‌شود. یکی از مواردی که این محصول را متمایز و خاص می‌کند، معرفی Pro Controls است که برای اولین بار در سری پیکسل استفاده شده و این امکان را به کاربران می‌دهد که کنترل دقیق‌تری بر تنظیمات عکاسی‌شان داشته باشند. اما در کنار نقاط قوت و مزیت‌ها، پیکسل 8 پرو با محدودیت‌هایی در پردازش گرافیکی Tensor G3 خود مواجه می‌شود و متاسفانه عمر باتری آن کمی نگران‌کننده است و نمی‌تواند از برخی رقبای خود پیشی بگیرد.

جذابیت واقعی Pixel 8 Pro در ادغام یکپارچه عملکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی Google نهفته است. پیکسل 8 پرو با ارائه ترکیبی از تجربیات پیشرفته با کمک هوش مصنوعی، با ویژگی‌های قابل‌توجه دوربین و صفحه‌نمایش باکیفیت، خود را به عنوان انتخابی مناسب و موردپسند برای کاربرانی که در استفاده از گوشی موبایل به دنبال ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته و قابلیت‌های خلاقانه مبتنی بر هوش مصنوعی در یک بسته گوشی هوشمند هستند، قرار می‌دهد.

 

گوشی گوگل پیکسل 8 پرو

 

سونی Xperia 1 V

سونی Xperia 1 V یا همان اکسپریا وان مارک پنج، دوربینی قوی برای کاربران حرفه‌ای دارد. سنسور لنز اصلی 52 مگاپیکسل است که نسبت تصویر 4.3:3 دارد و برای ضبط ویدیوهایی با نسبت 16:9 مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اینکه این سنسور در گوشی‌های قبلی هم دیده شده اما سونی ادعا دارد که این مدل با مدل‌های دیگر فرق دارد و و عملکرد بهتری را در محیط‌های کم نور ارائه می‌دهد. قابلیت Night Mode هم در این گوشی فعال شده تا برای عکاسی در محیط تاریک به کیفیت تصاویر کمک کند. در بررسی دوربین اصلی این گوشی می‌بینیم که دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم F/2.3 تا F/2.8 و قابلیت زوم مداوم در این گوشی استفاده شده که در مدل‌ قبلی هم وجود داشت. یک حسگر 12 مگاپیکسلی دیگر نیز با قابلیت فوکوس خودکار پشت دوربین اولتراواید 16 میلی‌متری قرار گرفته است. در این گوشی خبری از حسگر TOF نیست و سونی ادعا می‌کند الگوریتم‌های هوش مصنوعی کاربر را به چنین حسگری بی‌نیاز کرده است. سونی اپلیکیشن‌هایی مثل Photo Pro و Video Pro را آپدیت کرده که سبب می‌شود قابلیت فوکوس این برنامه‌ها قوی‌تر شده و در مواقع استریم کردن، چت لایو را از صفحه‌ی گوشی هم بتوان کنترل کرد.

 

گوشی سونی Xperia 1 V

 

سخن پایانی

شناخت و درک نیازهای عکاسی شما در هنگام انتخاب گوشی هوشمند برای عکاسی و فیلمبرداری، بسیار مهم است. لازم است بدانید اگرچه مگاپیکسل یک ویژگی عامل و شناخته شده است اما دیافراگم اهمیت بیشتری دارد. دیافراگم بازتر این امکان را می‌دهد تا نور بیشتری داشته باشید، که این مورد به کیفیت عکس‌ها در نور کم بسیار کمک می‌کند.

 در این مقاله به معرفی و بررسی 4 مورد از بهترین گوشی ها در زمینه عکاسی پرداخته شد. مثل همیشه از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و از نظرات و تجاربتان استقبال خواهیم کرد.

برچسب‌ها: بهترین گوشی ها برای عکاسی بهترین دوربین گوشی برای عکاسی بهترین گوشی های مناسب عکاسی لیست بهترین گوشی موبایل برای عکاسی
جستجو
ویجت‌ها
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به فروشگاه کاردو همراه آدان است.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش