انواع محافظ صفحه نمایش گوشی

نوشته شده در 30 مهر 1402
مقالات آموزشی
انواع محافظ صفحه نمایش گوشی

صفحه‌نمایش از قسمت‌های حساس گوشی می‌باشد که در صورت ضربه به موبایل یا افتادن آن، در معرض آسیب زیادی قرار می‌گیرد. با توجه به حساسیت صفحه‌نمایش و علاوه بر آن افزایش قیمت گوشی، پیشنهاد می‌شود که کاربران از محافظ صفحه‌نمایش یا همان گلس موبایل استفاده کنند که تا جای ممکن جلوی هرگونه آسیب به صفحه‌نمایش را بگیرد. در این مقاله قصد داریم انواع محافظ صفحه‌نمایش (انواع گلس گوشی) را معرفی و بررسی نماییم.

 

 

انواع گلس

 

 

انواع گلس موبایل:

  • گلس سرامیکی
  • گلس شیشه‌ای
  • گلس privacy (حریم خصوصی)
  • گلس مات
  • گلس سه بعدی

 

گلس سرامیکی

گلس‌های سرامیکی که با عنوان گلس‌های ضدضربه نیز شناخته می‌شوند، علاوه بر انعطاف بالایی که دارند، به مرور زمان هم دچار تغییر رنگ نخواهند شد و تا مدت طولانی می‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید.

 

گلس شیشه ای

گلس های شیشه ای نسبتاً ضخیم هستند. این گلس‌ها به‌دلیل بازتاب نور زیادی که دارند، در نور روز آنچنان مورد رضایت واقع نمی‌شوند چرا که کار کردن با گوشی و نگاه کردن به صفحه آن را سخت می‌کنند.

 

گلس Privacy

همانطور که از نام این گلس مشخص است، برای حفظ حریم خصوصی طراحی شده و برای کاربرانی که زیاد از گوشی خود در محیط‌های عمومی استفاده می‌کنند و دوست ندارند افراد کناری به گوشی نگاه کنند، کاربرد زیادی دارد. چرا که با این گلس، از اطراف گوشی نمی‌توان صفحه را مشاهده کرد و فقط باید به صورت عمود به گوشی نگاه کنید تا به مطالب روی صفحه‌نمایش دید داشته باشید.

 

گلس مات

گلس های مات علاوه بر مقاومت بالایی که در برابر ضربه دارند، نور را هم بازتاب نمی‌دهند. برای کاربرانی که دوست ندارند شاهد بازتاب نور در هنگام استفاده از گوشی باشند بسیار مناسب است.

 

گلس سه بعدی

گلس های سه بعدی از لحاظ جنس به دو بخش پلاستیکی و سرامیکی تقسیم می‌شوند. برخلاف سایر گلس‌ها که فقط از صفحه‌نمایش محافظت می‌کنند، گلس سه بعدی به صورت کامل پنل جلویی گوشی را می‌پوشاند و بدین ترتیب از لبه‌های گوشی نیز محافظت می‌کند.

 

 

انواع گلس گوشی

 

 

سخن پایانی

مراقبت و نگهداری مناسب از تلفن همراه بسیار مهم است، چرا که درصورت مراقبت نادرست متحمل هزینه تعمیرات یا خریداری گوشی جدید خواهیم شد؛ خصوصا که گوشی به وسیله‌ای ضروری و همراه همیشگی اکثر افراد تبدیل شده است. با خرید گلس مناسب می‌توانید تا حد زیادی از آسیب به صفحه‌نمایش گوشی خود جلوگیری کنید. توصیه می‌کنیم مقاله " نحوه نگهداری مناسب از تلفن همراه" را نیز در جهت اطلاعات بیشتر درباره مراقبت از گوشی مطالعه فرمایید. شما تجربه استفاده از کدام گلس‌ها را داشته‌اید؟ کدامیک را پیشنهاد می‌کنید؟ از دیدن نظرات شما استقبال خواهیم کرد.

برچسب‌ها: انواع محافظ صفحه نمایش گوشی انواع گلس گوشی گلس استاندارد
Ali
Ali
11 ماه پیش
من از گلس پرایوسی استفاده میکنم به نظرم بهتر از معمولیاست، خصوصا که من زیاد از مترو استفاده میکنم و با گلس privacy خیلی راحتترم موقع کار و چت کردن
مرسی 🌹
پاسخ
محسن حیدری
محسن حیدری
11 ماه پیش
خوشحالم که استفاده از این محافظ صفحه نمایش تجربه مثبتی براتون بوده.
ممنون از همراهی شما
جستجو
ویجت‌ها
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به فروشگاه کاردو همراه آدان است.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش