چگونه از خراب شدن گوشی خود جلوگیری کنیم؟ نحوه نگهداری مناسب از تلفن همراه

نوشته شده در 12 مهر 1402
مقالات آموزشی
چگونه از خراب شدن گوشی خود جلوگیری کنیم؟ نحوه نگهداری مناسب از تلفن همراه

امروزه گوشی‌های هوشمند در زندگی اکثر افراد نقش مهمی دارند؛ از فعالیت در حیطه شغلی گرفته تا کارهای معمول در زندگی روزمره و بازی و سرگرمی. با توجه به اینکه موبایل نقش دستیاری کمک‌کننده را برای ما ایفا می‌کند، لازم است به خوبی از آن مراقبت کرده و درواقع راه های مراقبت از گوشی را بلد باشیم. نکاتی وجود دارد که در صورت توجه به آن‌ها می‌توانیم به افزایش طول عمر گوشی موبایل خود کمک کنیم. به همین منظور این مقاله گردآوری شده است تا کاربران عزیز با روش های مراقبت از گوشی بهتر آشنا شوند.

 

راه های مراقبت از گوشی موبایل

 

محافظت از صفحه نمایش و بدنه گوشی

گلس، محافظی برای صفحه نمایش

توصیه می‌کنیم از اولین اقدامات شما بعد از خرید تلفن همراه، مجهز کردن آن به یک گلس محافظ مناسب باشد. گلس نقش بسیار زیادی در محافظت از صفحه نمایش گوشی داشته و علاوه بر جلوگیری از ایجاد خط و خش، در هنگام ضربه خوردن یا افتادن گوشی از دست هم تا حد زیادی جلوی آسیب را می‌گیرد. البته گلس مناسب ویژگی‌هایی دارد که لازم است در هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید. به عنوان مثال:

مختص به مدل گوشی شما باشد و بتواند صفحه نمایش را به صورت کامل پوشش دهد.

ضخامت مناسب؛ نه خیلی نازک که حافظ خوبی نباشد، و نه خیلی ضخیم که سنسورهای لمسی را مختل کند.

گلس شفاف یا مات؟ این به سلیقه شما بستگی دارد.

 

تهیه قاب مناسب برای محافظت از بدنه گوشی

یک قاب مناسب و محکم که البته به آن گارد موبایل، کیس گوشی و کاور گوشی نیز می‌گویند، می‌تواند به خوبی از بدنه گوشی مراقبت کرده، و جلوی خرد شدن و شکستن گوشی یا حتی ایجاد خط و خش بر روی بدنه موبایل را بگیرد. با تنوع بسیار زیادی که این قاب‌ها در بازار دارند، دیگر نگرانی بابت زیبایی ظاهری گوشیتان هم نخواهید داشت چرا که مطابق با سلیقه خود می‌توانید از انواع قاب ساده و فانتزی استفاده کنید.

در کنار استفاده از گلس و قاب مناسب، مطمئن‌تر است که سعی کنید به خوبی گوشی را دست گرفته و تا حد ممکن از افتادن آن جلوگیری کنید. همچنین نکته دیگری که لازم است آن را رعایت کنید، استفاده نکردن از مواد شوینده برای تمیز کردن آلودگی‌های صفحه نمایش و بدنه است چرا که باعث آسیب به گوشی خواهند شد.

 

انواع گلس گوشی

 

 

مراقبت از باتری گوشی

باتری یکی از قطعات مهم در گوشی می‌باشد که باید نکاتی را برای حفظ سلامتی و طول عمر آن رعایت کنیم. یکی از این کارها، کنترل دمای گوشی است. اجرای برنامه‌های سنگین برای مدت طولانی، ممکن است باعث فشار بر روی تلفن و داغ شدن باتری شود. داغی باتری هم به مرور زمان منجر به کاهش طول عمر و تخلیه سریع باتری می‌شود. درنتیجه تا حد امکان از کار کردن با برنامه‌ها یا بازی‌های سنگین برای مدت طولانی پرهیز کنید.

یکی از دلایل کاهش عمر باتری، متصل بودن به وای فای و بلوتوث در زمانی که استفاده‌ای از آن‌ها ندارید می‌باشد. پس اگر در محلی هستید که به وای فای دسترسی ندارید یا نیازی به استفاده از بلوتوث ندارید، آن‌ها را خاموش کنید تا مقدار بیشتری از باتری ذخیره شود.

استفاده از دستیار صوتی موبایل مثل گوگل و سیری در کنار نقش مفید و کمک‌کننده‌شان، باعث تخلیه بیشتر شارژ می‌شوند. خصوصاً در حالتی که دائماً گوش به فرمان دستورات شما باشند. پس اگر به این ویژگی‌ها نیاز چندانی ندارید، بهتر است آن‌ها را غیرفعال کنید.

به‌طور کلی، کنترل مقدار شارژ، ایجاد تنظیمات دستی خاص، کنترل اپلیکیشن‌های اجرایی و کنترل امکانات ارتباطی از مهمترین راه های مراقبت از باتری گوشی می‌باشد.

 

مراقبت از باتری موبایل

 

عدم استفاده طولانی مدت از گوشی در رطوبت

حتی گوشی‌های هوشمند ضدآب هم مدت زمان محدودی برای مجاورت با آب دارند و اگر مدت زیادی در رطوبت باقی بمانند، آسیب می‌بینند. نفوذ آب به درون گوشی و مدار آن، ممکن است موبایل را از کار بیندازد. توجه کنید که علاوه بر رطوبت، گوشی خود را در معرض دمای خیلی بالا یا خیلی پایین هم قرار ندهید. دمای خیلی بالا می‌تواند مشکلات زیادی از قبیل تخریب باتری برای گوشی‌تان داشته باشد. همچنین قرار دادن گوشی در دمای بسیار پایین هم می‌تواند با اثرگذاری بر روی قطعات درونی گوشی، مضر باشد.

 

مراقبت از گوشی در رطوبت

 

استفاده از شارژر اصل و باکیفیت

استفاده از شارژر و کابل‌های غیراصل و بی‌کیفیت، می‌تواند باعث خرابی تلفن همراه شود، چرا که شارژری که از آن استفاده می‌کنید باید ولتاژ و جریان مخصوص گوشی‌تان را داشته باشد. بسیاری از شارژرهای تقلبی مشکلاتی مانند نواسانات جریان دارند که برای گوشی مضر است. برای تهیه کابل‌های باکیفیت می‌توانید از کابل‌های موجود در سایت دیدن فرمایید.

 

در صورت نیاز به تعمیر موبایل چه کنیم؟

با وجود مراقبت‌های لازم و رعایت نکات ایمنی، باز هم ممکن است نیازمند تعمیر گوشی یا قطعه‌ای از آن شوید. در این صورت باید دقت کنید که گوشی خود را به متخصصی قابل اطمینان سپرده و اجازه دهید تعمیرکاری باتجربه به تعمیر اصولی تلفن همراه شما بپردازد. کارشناسان مجرب شرکت «کاردو» با بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته و با استفاده از روش‌های اصولی گوشی شما را تعمیر می‌کنند و بدین ترتیب گوشی تعمیر شده را با گارانتی به شما برمی‌گردانند. توجه کنید که اطمینان به یک تعمیرکار مناسب خود یکی از روش های مراقبت از گوشی به شمار می‌رود. برای اطلاعات بیشتر درباره انواع تعمیرات موبایل می‌توانید به سایت «کاردو سرویس» مراجعه کرده و با ما تماس بگیرید.

 

تعمیرات موبایل کاردو سرویس

 

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به صورت خلاصه به باید‌ها و نبایدهای مراقبت از گوشی موبایل بپردازیم و به شما عزیزان در مسیر نگهداری صحیح از تلفن همراه کمک کنیم. خوشحال می‌شویم نظرات و تجارب شما را در این باره بدانیم. اگر نیاز به هرگونه تعمیرات سخت افزاری موبایل یا تعمیرات نرم افزاری موبایل داشتید، می‌توانید با کارشناسان «کاردو سرویس» تماس بگیرید یا با اعلام نیازمندی در قسمت نظرات، منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

برچسب‌ها: کاردو سرویس مراقبت از گوشی نکات مراقبت از گوشی بایدها و نبایدهای مراقبت از گوشی تعمیرات موبایل
جستجو
ویجت‌ها
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به فروشگاه کاردو همراه آدان است.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش