سری جدید آیفون رونمایی شد. / رونمایی از سری آیفون 15

نوشته شده در 23 شهریور 1402
مقالات خبری
سری جدید آیفون رونمایی شد. / رونمایی از سری آیفون 15

رونمایی آیفون 15

شرکت اپل در تاریخ 12 سپتامبر 2023 (21 شهریور 1402)، در رویداد Wonderlust از آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس رونمایی کرد. هر کدام از این محصولات جدید، قابلیت‌ها و ویژگی‌های قابل‌توجهی را ارائه می‌کنند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

بررسی آیفون 15

 

ویژگی های آیفون 15

برخلاف گوشی های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس که تراشه نسل قبلی A16 Bionic در آن‌ها به کار رفته، آیفون‌ 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس مجهز به نخستین چیپ 3 نانومتری دنیای موبایل، یعنی A17 Pro هستند. سری آیفون 15 با پردازنده iOS 17 که از قدرتمندترین پردازنده‌هاست، توانایی به چالش کشیدن رقبای قدرتمند خود را خواهد داشت. مجهزشدن آن‌ها به فریم تیتانیومی، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، اضافه شدن داینامیک آیلند به دو عضو این خانواده یعنی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس، و همچنین پردازنده قدرتمند A17 Pro در دو عضو حرفه‌ای دیگر این سری، یعنی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، از تغییرات مثبتی هستند که نباید آن‌ها را نادیده گرفت.

 

دوربین

ماژول دوربین آیفون 15 در مقایسه با گذشته بزرگ‌تر بوده و همچنین برآمدگی بیشتری دارد. همانطور که گفته شد، دوربین اصلی این گوشی‌ها مجهز به یک حسگر 48 مگاپیکسلی می‌باشد که امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال یک و دوبرابری را فراهم می‌کند. قابلیت پرتره هوشمند، این اجازه را به کاربر می‌دهد که بدون نیاز به انتخاب قابلیت پرتره، تصاویر پرتره بگیرد. گوشی در حالت نایت مود نیز توانایی ثبت کوچک‌ترین جزئیات را دارد. علاوه بر این موارد، در صورت وجود نور کافی و مناسب، کاربر می‌تواند از قابلیت اچ دی آر خودکار (HDR) بهره برده و بهترین تصاویر را ثبت کند.

با وجود حالت سینمایی قدرتمند، فیلم‌برداری با این گوشی‌های هوشمند رضایت مخاطب را در پی خواهد داشت. همچنین دوربین سلفی گوشی‌های جدید اپل، 12 مگاپیکسل است که توانایی ثبت تصاویر باکیفیت و جذاب را دارد. در کنار دوربین سلفی، حسگر فیس آیدی قرار گرفته که عملکرد پرسرعت و امنی در باز کردن گوشی دارد.

 

دوربین آیفون 15

 

استفاده از پورت USB-C به جای پورت لایتنینگ در آیفون 15

یک ویژگی قابل توجه که بالاخره اپل آن را ایجاد کرده، استفاده از درگاه USB-C در پایین گوشی می‌باشد که به کاربران اجازه استفاده از کابل‌های تایپ سی را می‌دهد. این تغییر به دلایل مختلف صورت گرفته، از جمله:

  • هماهنگی با محصولات دیگر اپل مانند مک‌بوک و آیپد
  • افزایش سرعت شارژ و انتقال داده
  • پشتیبانی از استانداردهای جدید مانند HDMI و DisplayPort
  • کاهش زباله الکترونیکی و محافظت از محیط زیست

 

صفحه نمایش

شرکت اپل برای آیفون 15 و آیفون 15 پرو از نمایشگر 6.1 اینچی، و برای دو گوشی دیگر یعنی آیفون 15 پلاس و آیفون 15 پرومکس از نمایشگر 6.7 اینچی استفاده کرده است.

 

ویژگی های آیفون 15

 

قیمت آیفون 15

شرکت اپل، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس را به‌ترتیب 799 و 899 دلار قیمت‌گذاری کرده است. این شرکت همچنین قیمت گوشی آیفون 15 پرو در کانفیگ پایه را که دارای 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است، 999 دلار اعلام کرده است. گوشی آیفون 15 پرو مکس در کانفیگ پایه که 256 گیگابایت حافظه‌ ذخیره‌سازی دارد، نیز با قیمت 1199 دلار به بازار عرضه می‌شود.

 

رنگ بندی

طبق اعلام شرکت اپل، آیفون‌ 15 و آیفون 15 پلاس با رنگ‌های مشکی، آبی، سبز، زرد و صورتی؛ و همچنین آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس در 4 رنگ تیتانیوم مشکی، تیتانیوم سفید، تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی عرضه خواهند شد.

 

رنگ های آیفون 15

 

در جدول زیر، مقایسه‌ای سریع‌تر میان گوشی‌های جدید اپل خواهیم داشت:

مشخصات گوشی های جدید آیفون

برچسب‌ها: کاردوتل گوشی اپل
جستجو
ویجت‌ها
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به فروشگاه کاردو همراه آدان است.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش