روش‌های تمیز کردن گوشی: بهترین روش تمیز کردن گوشی چیست؟

نوشته شده در 19 مهر 1402
مقالات آموزشی
روش‌های تمیز کردن گوشی: بهترین روش تمیز کردن گوشی چیست؟

امروزه تلفن‌های همراه به عضوی جدانشدنی از افراد تبدیل شده‌اند که به مقدار قابل توجهی در معرض آلودگی‌ها قرار می‌گیرند. هم به لحاظ بهداشت و هم به لحاظ مراقبت و نگهداری مناسب از گوشی موبایل، لازم است بایدها و نبایدهای تمیز کردن تلفن همراه را بلد باشیم. شاید این سوال که "چطور گوشی را تمیز کنیم" برای شما هم پیش آمده باشد؛ در این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین روش های تمیز کردن گوشی آشنا شوید.

 

 

روش های تمیز کردن گوشی موبایل

 

 

روش تمیز کردن لنز دوربین

از آنجاییکه تمیز بودن لنز دوربین، تاثیر زیادی در کیفیت خروجی تصاویر و فیلم‌ها دارد، نیاز است به تمیزی آن توجه کنیم. برای تمیز کردن لنز دوربین گوشی، بهتر است با یک دستمال نرم و لطیف و بدون استفاده از مواد شوینده اقدام کنیم و به آرامی لنز را از آلودگی‌ها پاک کنیم.

 

 

تمیز کردن دوربین گوشی

 

 

روش تمیز کردن درگاه پورت شارژ، اسپیکر و هدفون گوشی

درگاه پورت شارژ و به طور کلی قسمت‌هایی از گوشی که به صورت سوراخ یا حفره خالی هستند، می‌توانند محل انباشته شدن آلودگی‌های ریز و حتی پرزهایی باشند که شاید تاثیر ظاهری آنچنانی نداشته باشند، اما در دراز مدت سبب کاهش کارایی در موبایل می‌شوند. به عنوان مثال ممکن است به علت کثیف بودن درگاه پورت شارژ، گوشی موبایل به خوبی شارژ نشود یا به دلیل آلودگی جمع شده در درگاه هدفون، هندزفری یا هدفون به درستی به موبایل متصل نشده و کار نکند. با توجه به این مسئله، لازم است با احتیاط و به وسیله جسم غیرفلزی مثل برس کوچک نرم، خلال دندان یا گوش پاک‌کن (به صورتی که پنبه سر آن را به شکل کشیده دربیاورید) پورت شارژ و هدفون گوشی را تمیز کنید.

 

 

روش صحیح تمیز کردن گوشی

 

 

تمیز کردن کیس گوشی

بدنه گوشی یا قاب گوشی، از آنجاییکه محافظ بیرونی گوشی می‌باشند، بیشتر در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرند و لازم است به خوبی و به طور مداوم جهت تمیزی آن اقدام کنید. استفاده از پارچه نرم آغشته به مواد شوینده ملایم، روش مناسبی برای از بین بردن آلودگی و باکتری می‌باشد. اما توجه کنید استفاده از الکل و مواد شوینده الکلی می‌تواند باعث آسیب و تغییر رنگ شود.

 

از چه وسایلی نباید در تمیز کردن گوشی استفاده کرد؟

مورد اول دستمال کاغذی است. شاید برایتان عجیب باشد چرا که اصولاً اولین وسیله‌ای که برای تمیز کردن گوشی از آن استفاده می‌کنیم، دستمال کاغذی است. اما بهتر است بدانید که دستمال کاغذی هم ممکن است با ایجاد پرز باعث تمیزی کامل نشود، و هم باعث خط و خش در صفحه‌نمایش گوشی شود.

مورد دوم همانطور که قبلتر اشاره کردیم، الکل و موادشوینده الکلی است. پاک کننده‌های الکلی به مرور زمان باعث از بین رفتن لایه محافظتی صفحه‌نمایش و همینطور رنگ‌پریدگی بدنه گوشی شود.

 مورد سوم استفاده از هوای فشرده است. احتمالا شما هم شنیده‌اید که برای تمیز کردن درگاه پورت شارژ و سوراخ‌های موجود روی گوشی از دمیدن هوای فشرده استفاده می‌کنند اما باید بدانید که فشار هوای زیاد می‌تواند باعث آسیب به گوشی موبایل شود.

 

 

تمیز کردن گوشی موبایل

 

 

جمع‌بندی

تمیز بودن گوشی موبایل، علاوه بر مسئله بهداشتی و پاکیزگی باعث عملکرد بهتر گوشی در پخش صدا، عکاسی و فیلمبرداری شود. لازم است به طور مرتب و البته با ملایمت به تمیزی گوشی خود توجه داشته باشیم. استفاده از دستمال میکروفایبر نیز به توصیه شرکت اپل و سامسونگ، از بهترین روش‌های تمیز کردن گوشی می‌باشد. همانطور که گفته شد، بی‌توجهی به این مسئله و عدم رعایت نکات لازم در حین استفاده از گوشی یا پاک کردن آن می‌تواند باعث آسیب و خرابی تلفن همراه شود. تمام این نکات به دلیل آگاه‌سازی شما عزیزان جمع‌آوری شده که تا جای ممکن از خرابی گوشی جلوگیری کنید. با این حال اگر نیاز به تعمیرات گوشی موبایل احساس می‌کنید، می‌توانید از کارشناسان کاردو کمک بگیرید. خوشحال می‌شویم نظرات و تجارب خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها: تمیز کردن گوشی موبایل بایدها و نبایدهای تمیز کردن گوشی موبایل بهترین روش های تمیز کردن گوشی
جستجو
ویجت‌ها
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به فروشگاه کاردو همراه آدان است.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش