بررسی سامسونگ Galaxy S23 FE

نوشته شده در 03 آبان 1402
مقالات آموزشی
بررسی سامسونگ Galaxy S23 FE

گوشی گلکسی S23 FE در تاریخ چهارم اکتبر سال 2023 (12 مهر 1402) رونمایی شد. بررسی S23 FE نشان می‌دهد که این گوشی با پردازنده‌ای پرقدرت، دوربین قوی و ماندگاری شارژ طولانی تولید شده و می‌تواند امکانات زیادی به کاربران ارائه دهد. در ادامه به بررسی مشخصات Galaxy S23 FE خواهیم پرداخت.

 

 

طراحی و کیفیت ساخت

S23 FE از لحاظ طراحی ظاهری شبیه به دیگر اعضای خانواده S23 است. زیبا و خوش‌دست که ایرادی نمی‌توان از آن گرفت. این محصول در چهار رنگ تولید شده: مشکی، کرمی، سبز کم‌رنگ و بنفش. لبه‌های آلومینیومی دارد و برخلاف دو نسل قبل خود از قاب پشتی شیشه‌ای بهره برده و کیفیت ساخت بالاتری دارد. گوریلاگلس 5 از این شیشه در پشت و جلوی گوشی مراقبت می‌کند. گواهی IP68 نیز روی این گوشی دیده می‌شود که نشان‌دهنده ضدآب بودن S23 FE به مدت 30 دقیقه تا عمق 1.5 متری می‌باشد.

 

Galaxy S23 FE

 

صفحه نمایش

مثل همیشه سامسونگ در انتخاب صفحه‌نمایش سنگ تمام گذاشته و از پنل باکیفیت Dynamic AMOLED 2X با اندازه 6.4 اینچ و رزولوشن 1080×2340 پیکسل برای گلکسی S23 FE استفاده کرده است که کیفیت نمایش، وضوح تصویر و جزئیات دقیق را به کاربر ارائه می‌دهد. نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1450 نیت از دیگر ویژگی‌های این صفحه‌نمایش می‌باشد.

 

سامسونگ Galaxy S23 FE

 

سخت‌افزار

سامسونگ در این زمینه ذکر کرده که تراشه گوشی مبتنی بر «فناوری ساخت‌ پیشرفته‌ی 4 نانومتری» است و نام چیپست را رسما اعلام نکرده و به بررسی و تحلیل آن نپرداخته است. اما طبق اطلاعات قبلی می‌دانیم که این گوشی براساس منطقه جغرافیایی با دو نسخه در جهان عرضه خواهد شد: در برخی بازارها با اسنپدراگون 8 نسل 1 و در سایر بازارها اگزینوس 2200. در واقع می‌توان گفت که S23 FE در این زمینه نسبت به دیگر گوشی‌های سری S23 حرف زیادی برای گفتن ندارد، اما در مقایسه با S21 FE قدرت بیشتری دارد چرا که در S21 FE از تراشه‌های اسنپدراگون 888 یا اگزینوس 2100 استفاده شده است.

 

 

باتری

طبق ادعای سامسونگ این محصول با یک بار شارژ صددرصدی می‌تواند تا 21 ساعت ویدئو پخش کند. با اینکه سامسونگ ظرفیت باتری را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود میزان ظرفیت باتری همچنان 4500 میلی‌آمپرساعت باشد. مدل جدید گلکسی قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و همچنین فناوری شارژ سریع 25 واتی را دارد.

 

Galaxy S23 FE

 

دوربین S23 FE

و حالا می‌رسیم به بررسی دوربین S23 FE. بخشی از گوشی که بسیاری از کاربران اهمیت زیادی برای آن قائل بوده و از معیارهای اصلی آنان برای انتخاب و خرید گوشی می‌باشد. در این محصول، از سنسور 50 مگاپیکسل به عنوان دوربین اصلی استفاده شده که در نور روز و نور شب تصاویر بهتر و باکیفیت‌تری را ثبت می‌کند. سنسور دوم، سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابری می‌باشد. دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی نیز دوربین اصلی را همراهی می‌کنند. به عنوان دوربین سلفی هم از سنسور 10 مگاپیکسلی برای S23 FE در نظر گرفته شده است که برخلاف دو نسل قبلی سری FE که از دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بهره می‌بردند، رزولوشن پایین‌تری دارد.

 

دوربین S23 FE

 

حافظه داخلی و رم

مدل پایه‌ی گلکسی S23 FE با رم 8 گیگابایتی عرضه می‌شود. کاربران می‌توانند از بین دو ظرفیت حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت انتخاب کنند که غیرقابل افزایش هستند و از درگاه microSD پشتیبانی نمی‌کنند.

 

قیمت گلکسی S23 FE

گلکسی S23 FE در نسخه پایه‌ای با قیمت 599 دلار قیمت‌گذاری شده است. این گوشی در تاریخ 4 آبان به صورت رسمی به بازار عرضه می‌شود و احتمالا مدتی بعد هم در بازار ایران در دسترس قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها: سامسونگ Galaxy S23 FE مشخصات سامسونگ Galaxy S23 FE قیمت سامسونگ Galaxy S23 FE
علیزاده
علیزاده
10 ماه پیش
ممنون که مطالب مفیدی منتشر میکنید.
موفق و پاینده باشید.
پاسخ
محسن حیدری
محسن حیدری
10 ماه پیش
سپاس از نگاه پرمهر شما دوست عزیز.

Mohammad
Mohammad
10 ماه پیش
خوبه که دوربین s23 fe بهتر شده و ۵۰ مگاپیکسلیه. قطعا کیفیت خیلی بهتری داره توی خروجی عکس ها و میتونه راضی کننده باشه. اما انقدر پسرفت توی دوربین سلفی s23 fe عجیبه! مگر اینکه توی بررسی تجربی مشخص شه کیفیتش خوبه...
پاسخ
جستجو
ویجت‌ها
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به فروشگاه کاردو همراه آدان است.
طراحی و توسعه : نونگار پردازش